Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

SCD App

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nordiSCDbart

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 12:33 pm    Onderwerp: SCD App Reageer met quote

Ik ben Erwin en sinds 2010 is bij mij een spastische darm vastgesteld waar ik veel last van had. Met nadruk op had. Sinds 26 maart ben ik begonnen met het SCD programma zoals ik het zelf noem. Een dieet noem ik het niet meer omdat mensen in mijn omgeving meteen begonnen te blaten dat ik niet hoefde af te vallen. Vanaf het introductiedieet heb ik veel minder klachten maar ben nog niet geheel van de klachten af. Dit komt ook doordat ik niet alles goed kan vinden en niet altijd de informatie paraat heb als ik in een vreemde omgeving ben.

In mijn keuken gebruik ik dagelijks mijn laptop om recepten te bereiden die op internet te vinden zijn. De twee meest door mij geraadpleegde internetsites zijn de SCDiet.nl en Annemieks receptenpagina.
Ik zet dan mijn laptop in een hoekje op het aanrecht en lees vanaf het beeldscherm wat ik nodig heb. Voordat ik de producten kan bereiden heb ik al het één en ander uitgezocht op internet en dit op een briefje geschreven of raadpleeg mijn smartphone die ook op internet kan en de ingrediënten kan opzoeken.

Op buitenlandse internetpagina’s zijn er veel meer recepten te vinden. Zeker op Engelstalige pagina’s zijn er voortreffelijke recepten te vinden die de moeite waard zijn om uit te proberen, zeker om eens lekker te kunnen veranderen. Op bijvoorbeeld Pinterest kun je ook het een en ander vinden van mensen die recepten gepost hebben die volledig SCD proof zijn en SCDiet.org vind je ook een scala aan uit te proberen recepten.

Het idee is om een App te ontwikkelen waarop alleen de SCD recepten te vinden zijn die gecheckt en misschien ook al gemaakt en geproefd zijn. Dat wil zeggen dat er ook vertaalde buitenlandse SCD recepten opkomen zodat we ook eens iets ander kunnen proeven. Met de App wil ik bereiken dat het allemaal een stuk makkelijker gaat worden. Ik wil een App ontwikkelen voor de Android en OIS telefoons zodat in de winkel of supermarkt de benodigdheden opgezocht kunnen worden. Ook in deze App wil ik de Nederlandse SCD buddy (voor wie deze kent uit de AppStore) integreren zodat producten gemakkelijk op te zoeken zijn of deze SCD proof zijn.

Binnenkort ga ik starten met het maken van deze App en vind het leuk als ik hierover wat feedback of kritiek krijg. Ideeën, wensen, etc, knal er maar in!
Om deze App straks ook te kunnen lanceren in de Apple- en de Androidstore is geld nodig.
Ik hoop dat er mensen zijn die deze actie financieel willen steunen d.m.v. een donatie.
Zodra ik voldoende feedback, ideeën, wensen, kritiek heb gekregen kan ik starten met de App.
Ik hoop ook veel reacties zodat we snel deze App vorm kunnen gaan geven.

Voor wie SCD buddy nog niet kent…het is een handige Engelstalige app op de Appstore gratis gedownload kan worden. Je kunt in deze App zoeken naar producten die groen (legaal), geel (twijfel) of rood (illegaal) zijn. Handig voor in de supermarkt maar niet alle producten staan er nog in. Doe uw voordeel ermee Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Annelies M

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed idee! Heel veel succes ermee. Ik weet niet of ik een echte gebruiker zal worden omdat ik al zo gewend ben met van alles te varieren, lekker te koken en zelf te verzinnen. Veel mensen echter, vooral mensen die pas beginnen, zullen je idee toejuichen.
Ken je de site van Jordan en Steve: http://scdlifestyle.com/. Het zou me niet verbazen als zij ook iets dergelijks als een app hebben of ontwikkelen. In ieder geval kun je bij hen ook veel ideetjes opdoen of vragen stellen.
Nogmaals succes,

Annelies
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Lyalin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hartstikke goed zeg, ik probeer ook altijd van alles uit maar soms ben je even leeg. Dan is het goed als er zoiets is wanneer je bij appie loopt.
Heel veel succes Razz

Groetjes Lyana
Naar boven
Tesselaartje

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 7:08 pm    Onderwerp: SCD app Reageer met quote

Ook van mijn kant, heel veel succes Exclamation Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: